Eteläisen Keski-Suomen työllisyysalueen palveluissa on ollut viivettä

Eteläisen Keski-Suomen työllisyysalue aloitti työnhakijoiden ja työnantajien palvelemisen 1.1.2025. Työllisyysalueen palveluissa on ollut viivettä, mutta ruuhkia on saatu purettua.

Aiemmin toimineet TE-toimisto ja kuntakokeilut lakkasivat, ja palvelut siirtyivät kunnista koostuvien työllisyysalueiden vastuulle. Muutos on yksi valtion historian suurimmista, ja erilaiset häiriöt, käyttökatkokset ja viivästykset palvelussa ovat mahdollisia erityisesti vuoden ensimmäisinä kuukausina.

 

Puhelinpalvelussa on ollut ruuhkia

Eteläisen Keski-Suomen työllisyysalueen työnhakija-asiakkaiden puhelinpalvelu on ollut tilapäisesti ruuhkautunut. Asiakkaita suositellaan ensisijaisesti jättämään yhteydenottopyyntö Työmarkkinatorin Asiointi -palvelun kautta.

Valitettavasti puhelinpalvelussa ei ole käytössä takaisinsoittotoimintoa, mutta henkilöasiakaspalvelusta pyritään soittamaan kaikki vastaamattomat puhelut takaisin. Ruuhkan tai virhetilanteiden vuoksi aiheutuneet ongelmat voidaan korjata jälkikäteen.

Kuntien toimipaikkojen aukioloajat ja yhteystiedot voi tarkistaa kuntien omilta sivuilta.

 

Hakemusten käsittely on viivästynyt

Hakemusten ja lausuntojen käsittely on tällä hetkellä viivästynyt ja ruuhkaa puretaan parhaillaan. Yritysasiakkaiden palveluissa on myös jonoa. Yhteydenottopyyntöihin vastataan mahdollisimman pian. Pyydämme kärsivällisyyttä ja ymmärrystä poikkeavassa tilanteessa.

 

Lisätietoja:

Työllisyysaluejohtaja Satu Soutolahti, 044 901 8420, satu.soutolahti@jamsa.fi

Työllisyyspäällikkö Eeva Heininen, 040 564 2999, eeva.heininen@jamsa.fi

Jaa sosiaalisessa mediassa

Lue myös