Jämsän kirjaston palvelussa koronarajoituksista aiheutuvia muutoksia 8.3. alkaen

Jämsän kaupungin valmiusjohtoryhmä on 4.3.2021 linjannut myös kirjaston toimintatapaa Pirkanmaan sairaanhoitopiirin pandemiaohjausryhmän suositusten perusteella.

Pääkirjaston aukioloajat pysyvät ennallaan, mutta asiakasmäärä on rajattu kuuteen henkilöön kerralla.  Asiakkaat voivat noutaa varaamansa aineiston ja palauttaa lainojaan, myös jonkin verran muuta aineistoa on lainattavissa. Pääkirjaston katutason tilat ovat käytössä rajoitetusti, Asiakkaat eivät pääse kirjaston muihin tiloihin valitsemaan aineistoa ja lehtilukusali sekä muut oleskelutilat on suljettu. Asioinnin tulee tapahtua ripeästi.

Käytettävissä on yksi tietokone, jolta voi myös tulostaa. Kasvomaskien jakelu heikoimmassa asemassa oleville jatkuu edelleen.

Varauksia aineistoon voi tehdä verkkokirjastossa www.keski.finna.fi.  Asiakkaat voivat myös ottaa yhteyttä kirjastoon, mieluiten sähköpostilla kirjasto@jamsa.fi tai puh. 040 712 2503 ja pyytää henkilökuntaa keräämään aineistoa noudettavaksi.

Aukioloaika Kuoreveden ja Länkipohjan omatoimikirjastoissa jatkuu normaalisti, klo 7-21 joka päivä.  Asioinnin tulee tapahtua ripeästi. Asiakasmäärärajoitus myös niissä on kuusi henkilöä. Turvallisesta asioinnista muistutetaan kuulutuksin ja kameravalvonta sekä kirjautumisten seuranta ovat käytössä.

Kirjastoauto Severus ajaa aikataulunsa mukaisesti. Yhtäaikainen asiakasmäärä on rajattu kahteen henkilöön, koulupysäkeillä rajaus sovitaan koulun ja kirjaston henkilökunnan yhteistyönä.

Keskustan lehtilukusali on suljettuna.

Kirjastoon tulee saapua terveenä ja oireettomana. Suositamme kasvomaskin käyttöä yli 12-vuotiaille. Pyydämme asiakkaita huolehtimaan käsien pesusta, niistämis- ja yskimishygieniasta, käyttämään käsidesiä ja noudattamaan yli kahden metrin turvaväliä.

Mikäli pandemiatilanne sitä edellyttää, voidaan järjestelyjä joutua muuttamaan nopealla aikataululla.

Tervetuloa asioimaan kirjastossa!

kirjastopalvelupäällikkö Merja Mäkinen, puh. 040 832 1123, merja.makinen@jamsa.fi