Keski-Suomen maakuntabrändi julkistetaan 8. tammikuuta 2025
Keski-Suomi lentoon! Maakuntalintumme urosmetso näyttää nopeasti katsottuna mustalta. Todellisuudessa se kätkee sulkiinsa upean värien kirjon. Myös Keski-Suomi on omaleimainen ja värikäs. Sen uusi brändi ilmentää ennakkoluulottomasti eteenpäin menevää maakuntaa, jonka juuret nojaavat vahvasti keskisuomalaiseen identiteettiin ja perinteeseen. Brändin pohja on luotu ja sen rakennustyö jatkuu laajalla keskisuomalaisella yhteistyöllä.
Keski-Suomen uusi maakuntabrändi julkistetaan keskiviikkona 8. tammikuuta 2025 kello 9–11 Jyväskylässä. Lähetys striimataan videoyhteydellä kaikille keskisuomalaisille ja muille kiinnostuneille. Jämsässä striimausta voi seurata Jämsän pääkirjastolla Forumissa, osoitteessa Keskuskatu 2-4.
Juhlavassa tilaisuudessa tuodaan esiin, miten Keski-Suomi jatkossa kuuluu ja näkyy, erottuu edukseen ja rakentaa elinvoimaista tulevaisuutta. Brändin esittelyosuudessa on mukana brändityön strategisen yhteistyökumppanin, konsulttitalo Milttonin edustajana Art Director Heikki Rossi.
Toni Lähde tuntee tarinan voiman
Innostavana puhujana mainetta niittänyt brändi- ja markkinointiasiantuntija Toni Lähde pureutuu esityksessään brändin rakentamiseen. Televisio-ohjelma Diilistä tuttu Lähde tuo tilaisuuteen inspiroivia ajatuksia siitä, miten maakuntabrändi voi toimia vetovoiman ja elinvoiman vauhdittajana. Maakunnan yhteinen tarina yhdistää asukkaita, yrityksiä ja organisaatioita ja innostaa maakunnan ulkopuolisia liittymään sen osaksi.
Paneelikeskustelussa maakunnan vaikuttajat nostavat esimerkkejä Keski-Suomen vahvuuksista ja siitä, kuinka rakennamme yhteistyössä vahvaa ja tunnistettavaa aluebrändiä. Panelisteina ovat:
• Carita Harju, toiminnanjohtaja, Sauna from Finland
• Pirjo Peräaho, aluekehitysjohtaja, Keski-Suomen liitto
• Sami Kettunen, toimitusjohtaja, Ceili Oy
• Touko Aalto, kunnanjohtaja, Toivakan kunta
• Vilja Laaksonen, toimitusjohtaja, Aava & Bang Oy
Tervetuloa seuraamaan lanseerausta ja juhlistamaan uutta aikaa, jossa Keski-Suomi kuuluu ja näkyy aiempaa vahvemmin!
Tilaisuus toteutetaan osana Keski-Suomen brändi käyttöön! -hanketta, joka on rahoitettu Keski-Suomen kehittämisrahastosta. Hanketta koordinoi Keski-Suomen liitto ja osarahoittajina ovat Keski-Suomen kauppakamari, Keski-Suomen Yrittäjät, Jyväskylän ammattikorkeakoulu ja Jyväskylän yliopisto.
(Artikkelikuvassa on hyödynnetty tekoälyä.)
Lisätietoja:
Jenni Isopahkala, viestintäpäällikkö, Keski-Suomen liitto, 040 640 1994, jenni.isopahkala[at]keskisuomi.fi