Palvelumuutoksia ja -tarkennuksia kulttuuri-, liikunta- ja nuorisopalveluissa sekä sivistystoimen alaisten harrastustilojen käytössä

Pirkanmaan alueellisen pandemiaohjausryhmän 10.8. 2021 antamien suositusten ja Jämsän kaupungin valmiusjohtoryhmän 10.8. 2021 linjauksien mukaan tehdään palvelumuutoksia ja -tarkennuksia kulttuuri-, liikunta- ja nuorisopalveluissa sekä sivistystoimen alaisten harrastustilojen käytössä. Muutoksissa on huomioitu Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintoviranomaisen asettama kokoontumisrajoitus sekä turvavälipäätös ajalle 5.-29.8.2021. https://avi.fi/tiedote/-/tiedote/69915176

Ryhmäharrastustoiminta
Lasten ja nuorten harrastustoiminta voi jatkua oman ryhmän kesken lähikontakteilla. Kilpailu- ja ottelutoiminta on sallittua. Yleisömäärissä noudatetaan AVIn kokoontumisrajoitusta ja turvavälimääräystä.

Aikuisten ryhmäliikunta sekä ottelu- ja kilpailutoiminta sisä- ja ulkotiloissa voivat jatkua. Sisätiloissa tulee välttää lähikontaktia. Lähikontakti tarkoittaa sisätilassa oleskelua alle kahden metrin etäisyydellä yli 15 minuutin ajan. Harrastustilojen varaajille toimitetaan kutakin tilaa koskeva enimmäishenkilömäärä, jota noudattamalla turvavälit on mahdollista säilyttää. Turvavälien noudattaminen on toiminnan järjestäjän vastuulla.

Harrastuksiin tulee saapua terveenä ja oireettomana sekä huolehtia käsi- ja yskimishygieniasta. Suositamme kasvomaskin käyttöä kaikille yli 12-vuotiaille eteis-, aula- ja pukuhuonetiloissa.

Yleisötilaisuuksien ja tapahtumien järjestäminen
Aluehallintoviraston päätöksen mukaisesti Pirkanmaan sairaanhoitopiirin alueella voi järjestää korkeintaan 10 henkilön tilaisuuksia sisätiloissa ja korkeintaan 50 henkilön tilaisuuksia rajatuissa ulkotiloissa. Myös tätä suurempia tilaisuuksia voi järjestää, jos tilaisuuden turvallisuus voidaan varmistaa noudattamalla THL:n ja OKM:n hygienia- ja turvallisuusohjetta. Määräys on voimassa 5.–29.8.2021.

Lisäksi 5.–29.8.2021 alueella on voimassa tartuntatautilain pykälä 58 d eli turvavälipäätös. Turvavälipäätöksen myötä alueen toimijoiden on varmistettava olosuhteet, joissa henkilöiden väliset lähikontaktit voidaan tosiasiallisesti välttää. Tämä koskee yleisölle avoimia tai rajatun asiakas- tai osallistujapiirin oleskeluun tarkoitettuja tiloja. Katso aluehallintoviraston verkkosivuilta tarkemmin, mitä turvavälipäätös tarkoittaa käytännössä ja mitä toimijoita ja tiloja turvavälipäätös koskee.

Galleria Kivipankki
Galleria Kivipankki on avoinna näyttelytoiminnalle tiistaista sunnuntaihin klo 12-17. Meneillään olevan näyttelyn aikana alakerran enimmäishenkilömäärä, jota noudattamalla turvavälit on mahdollista säilyttää, on kymmenen henkilöä. Kivipankille tulee saapua terveenä ja oireettomana. Suositamme kasvomaskin käyttöä kaikille yli 12-vuotiaille. Pyydämme asiakkaita huolehtimaan käsi- ja yskimishygieniasta ja noudattamaan 2 metrin turvavälejä sekä henkilökunnan ohjeita. Lisätietoja Galleria Kivipankin näyttelytoiminnasta kulttuurisihteeri-ohjaaja Päivi Himanen p. 0400 951 828.

Uimahalli Koskikara
Uimahalli Koskikara on avoinna kaikille asiakasryhmille rajoitetusti siten, että uimahallin yhtäaikainen käyttö rajataan puoleen normaalista asiakasmäärästä. Lipunmyynti on avoinna 9.8. – 29.8.2021 maanantaista perjantaihin klo 12.00-18.30. Uintiaika päättyy klo 19.30.

Maanantaista 30.8. alkaen uimahallin lipunmyynti on avoinna maanantaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 13.30 – 19.30 sekä tiistaisin ja perjantaisin klo 6.30 – 19.30. Viikonloppuaukiolot alkavat myös syyskuussa ja lipunmyynti on avoinna lauantaisin sekä sunnuntaisiin klo 12 – 16.30. Uimahallin ohjatuista ryhmätoiminnoista tiedotamme myöhemmin erikseen.

Uimahallin yhtäaikainen käyttö rajataan puoleen normaalista asiakasmäärästä. Uimahalliin tulee saapua terveenä ja oireettomana. Suositamme kasvomaskin käyttöä kassa-, kahvio- ja pukuhuonetiloissa kaikille yli 12-vuotiaille. Pyydämme asiakkaita huolehtimaan käsi- ja yskimishygieniasta ja noudattamaan 2 metrin turvavälejä sekä henkilökunnan ohjeita. Huomioithan myös eri tilojen asiakasmäärärajoitukset.
Ohjeisiin ja asiakasmäärärajoituksiin voi tutustua täällä (linkki).

Nuorisotilat ja moottoripaja
Nuorisotilojen ja nuorten moottoripajatoiminnan syyskausi käynnistyy syyskuussa. Nuorisotila Kuutti on avoinna 1.9 alkaen keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 17-21 (kuukauden viimeinen perjantai suljettu). Nuorisotila Nurkkis ja Nuorisokahvila Köpis ovat avoinna 8.9 alkaen keskiviikkoisin ja torstaisin klo 17-21 ja perjantaisin klo 17-22 (Nurkkis suljettu kuukauden viimeinen perjantai, Köpis suljettu kuukauden ensimmäinen perjantai). Nuorten moottoripajatoiminnan käynnistymisestä tiedotetaan myöhemmin.

Kuutin toiminnasta lisätietoja kulttuurisihteeri-ohjaaja Päivi Himanen p. 0400 951 828 paivi.himanen@jamsa.fi. Nurkkiksen toiminnasta lisätietoja nuoriso-ohjaaja Pia Salminen p. 0400 888 187, Instagram @pia_nurkkis ja Snapschat @psalminen19. Köpiksen toiminnasta lisätietoja nuoriso-ohjaaja Kaija EL ibourki p. 050 462 2260, Discord: KaijaNurkassa#3779 ja Snapschat:nurkkisjamsa.

Nuorisotiloille ja moottoripajalle tulee saapua terveenä ja oireettomana. Suositamme kasvomaskin käyttöä sisätiloissa. Pyydämme nuoria huolehtimaan käsi- ja yskimishygieniasta ja noudattamaan 2 metrin turvavälejä sekä muita henkilökunnan ohjeita. Tiloissa on asiakasmäärärajoituksia turvavälien säilyttämisen mahdollistamiseksi.

Nuorisotilojen aukioloajoista ja mahdollisista muutoksista tiedotetaan nuorisopalvelujen sosiaalisen median kanavilla Facebook @jamsanuorisopalvelut, Instagram @jamsanuorisopalvelut sekä Discord @VainJämsäjutut.

Vapaa-aikapalvelupäällikkö Katja Pohjoismäki, p. 040 571 6556