Valmiusjohtoryhmä linjasi maskisuositusta ja uimahallin käyttöä

Jämsän kouluissa noudatetaan Pirkanmaan pandemiaohjausryhmän ja THL:n laajennettua maskisuositusta yli 12-vuotiaille. Uimahalli avautuu eläkeläisille. Kaupungin valmiusjohtoryhmä kokoontui tänään Pirkanmaan pandemiaohjausryhmän tiedotettua uusista suosituksista.

Maskisuositus

Maskisuositus koskee Jämsässä 825 koululaista 6.- 9. luokilla. Pandemiaohjausryhmän mukaisesti maskisuositusta ei uloteta yhdysluokkaopetukseen. Kasvomaskia suositellaan käytettäväksi oppitunneilla, harrastustoiminnassa ja koulukuljetusten aikana. Yli 12-vuotiaita 6-9 luokkien koulukuljetusoppilaita on kaikkiaan 280. Suojamaskien jakelu aloitetaan kouluissa tämän viikon aikana. Maskisuositus on voimassa siihen asti, kun Pirkanmaa on koronaepidemian kiihtymisvaiheessa.

Kaikille maskisuosituksen piiriin kuuluville oppilaille varataan kuusi suojamaskia jokaiselle koulupäivälle. Kuljetuksiin varataan lisäksi kaksi suojamaskia oppilasta kohden. Suojamaskien tarve on koulupäivää kohti noin 5100 maskia päivässä. Oppilaita ja heidän huoltajiaan tiedotetaan maskisuosituksesta ja maskin käyttöön liittyvistä tarkemmista ohjeista Wilmassa.

Uimahalli avautuu eläkeläisille

Uimahalli Koskikara on avoinna alle 20-vuotiaille ohjatun toiminnan piirissä oleville lapsille ja nuorille, sekä kaiken ikäisille lääkinnällisen kuntoutuksen piirissä oleville asiakkaille erikseen määriteltyinä aikoina. Lisäksi uimahallia avataan eläkeläisille, joilla on eläkeläiskortti. Eläkeläisvuorojen ajankohdista tiedotetaan erikseen.

Muista suosituksista ja ohjeista koskien muun muassa kirjastojen käyttöä ja kokoontumisrajoituksia tiedotetaan tarkemmin huomenna keskiviikkona.

Kaupunginjohtaja Hanna Helaste p. 0400 742 751