Vesimittarilukemien Kulutus-Web järjestelmässä outoja lukemia

Jämsän Veden vesimittarilukemien Kulutus-Web järjestelmässä on ilmennyt kuluttajille outoja vesimittarilukemia. Tilanne korjaantuu, kun asiakkaat syöttävät todelliset lukemat järjestelmään.

Jämsän Veden vesimittarilukemien Kulutus-Web järjestelmässä on ilmennyt kuluttajille outoja vesimittarilukemia. Tilanteen taustalla on syyskuun alussa voimaan tullut arvonlisäverokannan nousu 24 prosentista 25,5 prosenttiin. Tämä on vaikuttanut Jämsän Veden laskutuskäytäntöihin, sillä veromuutoksen vuoksi kolmas laskutuskausi päätettiin poikkeuksellisesti jo 31. elokuuta. Tässä yhteydessä lukemat jouduttiin kirjaamaan järjestelmään arviokulutuksen perusteella käsin, mikä on saattanut johtaa liian suuriin lukemiin.

– Arviolukemat eivät välttämättä vastaa todellisuutta, ja siksi monet ovat kokeneet hämmennystä tarkastellessaan niitä Kulutus-Webissä. Tilanne kuitenkin korjautuu, kun asiakkaat syöttävät todelliset lukemansa”, kertoo Jämsän Veden vesihuoltopäällikkö Vesa Arvonen.

Arvosen mukaan asiakkaiden ei tarvitse huolestua virheellisistä lukemista. ”Oman mittarin lukema kannattaa syöttää järjestelmään rauhallisin mielin, ja tarvittaessa asiakaspalveluumme voi ottaa yhteyttä, jos jotain epäselvyyksiä ilmenee.”

Jämsän Vesi pahoittelee mahdollista sekaannusta ja pyytää kärsivällisyyttä järjestelmän päivittämiseen liittyvien toimenpiteiden aikana.

Lisätiedot vesihuoltopäällikkö Vesa Arvonen, puh. 044 705 5705

Jämsän Vesi liikelaitoksen asiakaspalvelun puhelinpalveluaika on maanantaista keskiviikkoon klo 12-13.30 sekä torstaista perjantaihin klo 9-11. puh. 044 703 4761